• 9330354464(98+)
  • ساری، خیابان قارن، ساختمان شفا، ط 3 واحد 404
هوشمند فکر کنید و هوشمند زندگی کنید

سیستم آموزشی روسیه، بورسیه تحصیلی و زندگی دانشجویی
سیستم آموزشی روسیه، بورسیه تحصیلی و زندگی دانشجویی

تاریخ مدرن آموزش در روسیه به سال 1687 باز می گردد که اولین دانشگاه در این کشور تأسیس شد. در حال حاضر، روسیه یکی از کشورهای با تحصیلات عالی در جهان با نرخ باسوادی 99.7٪ است و وزارت آموزش و پرورش و علوم سیستم آموزشی روسیه را کنترل می کند.

برای اطمینان از اینکه همه مردم کشور حداقل از آموزش عمومی برخوردار هستند، دولت روسیه ۱۱ سال آموزش را برای همه شهروندان اجباری کرده است.

سیستم آموزشی در روسیه

در روسیه، مؤسسات دولتی به طور کلی و همچنین آموزش عالی نقش بسزایی دارند و بر حوزه آموزش تسلط دارند. طبق اطلاعات موجود در وب سایت وزارت آموزش و پرورش و علوم فدراسیون روسیه، «سیستم آموزش عمومی شامل 66909 مؤسسه آموزشی است که 20825000 دانش آموز در آنها ثبت نام کرده اند. حدود 607 مدرسه خصوصی تأسیس شده است. علاوه بر این، این کشور دارای 766 دانشگاه واقع در 82 منطقه در سراسر کشور است.

در روسیه، سال تحصیلی از اول سپتامبر شروع می شود و امتحانات نهایی برای جلسه تحصیلی در ماه ژوئن برگزار می شود. یک سال تحصیلی به چهار ترم تقسیم می شود.

کل سیستم آموزشی در روسیه را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

  1. آموزش عمومی
  2. آموزش عالی

آموزش عمومی به سه مرحله تقسیم می شود:

مراحل آموزش عمومی در روسیهمدت زماندسته بندی
Iآموزش عمومی ابتداییچهار سالاجباری
IIآموزش عمومی پایه [میانی]پنج سالاجباری
IIIآموزش عمومی متوسطه (کامل) [ ارشد]دو سالاجباری

آموزش عمومی ابتدایی و پایه که اجباری است، نه سال طول می کشد. پس از اتمام دوره آموزش عمومی پایه برای دانش آموزان گواهینامه آموزش عمومی پایه صادر می شود.

پس از اتمام دوره آموزش عمومی پایه، دانش آموزان الزاماً ملزم به گذراندن دو سال دیگر دوره متوسطه و اخذ گواهینامه آموزش عمومی متوسطه (کامل) هستند که «گواهی پایان تحصیل» نیز نامیده می شود.

پس از دریافت گواهی پایان تحصیل، دانش آموزان این انتخاب را دارند که تحصیلات عالی یا برنامه های حرفه ای را در سطح غیر دانشگاهی دنبال کنند یا تحصیلات عالی در سطح دانشگاه را دنبال کنند.

کودکان در سن شش سالگی در آموزش عمومی ابتدایی ثبت نام می کنند. بر این اساس، دانش آموزان تا سن 17 سالگی، دوره متوسطه (تکمیل) عمومی را با موفقیت به پایان می رسانند. آماده ثبت نام در دانشگاه ها برای تحصیلات عالی می شوند.

آموزش عالی

دارندگان گواهی پایان تحصیلات می توانند برای پذیرش در دانشگاه ها که یک فرآیند رقابتی است اقدام کنند. در حین غربالگری درخواست ها برای پذیرش، دانشگاه های پزشکی روسیه چندین فاکتور و تکنیک را در نظر می گیرند، از جمله:

  • عملکرد دانش آموز در گواهی پایان تحصیل
  • نمرات آزمون ورودی
  • مصاحبه غربالگری دانشجویان

در فدراسیون روسیه، فرد مجاز است هر بار فقط به یک موسسه آموزشی مراجعه کند.

وزارت آموزش و پرورش و علوم فدراسیون روسیه

سطح تحصیلاتصحنهمدت زمان
منآموزش عمومیآموزش عمومی ابتدایی چهار سالیازده سال
آموزش عمومی پایه [میانی]پنج سال
آموزش عمومی متوسطه (کامل) [ ارشد]دو سال
IIآموزش عالیبرنامه در سطح دانشگاه (سوم)بر اساس مدت زمان برنامه متفاوت است

بخش بزرگی از هزینه تحصیل در روسیه را دولت متقبل می شود و مقامات محلی مجازند حداکثر 20٪ از هزینه تحصیل را از دانش آموزان دریافت کنند. این بدان معناست که حداقل 80 درصد از هزینه تحصیل باید توسط دولت پرداخت شود.

دانشجویان که واجد شرایط NEET هستند، واجد شرایط پذیرش مستقیم در دانشگاه های پزشکی روسیه هستند. مدت برنامه MBBS روسیه شش سال است.

آمار آموزش روسیه

آمارشرح
1687اولین دانشگاه تاسیس شده در روسیه
1918روسیه اولین کشوری بود که آموزش عالی را رایگان کرد
99.7٪نرخ باسوادی در روسیه
11 سالمدت زمان تحصیل اجباری در روسیه
66909موسسات آموزشی در روسیه
607مدارس خصوصی در روسیه
766دانشگاه های روسیه
99.7٪زنان تحصیل کرده در روسیه
99.6٪مردانی که در روسیه تحصیل کرده اند
8رتبه بندی سیستم آموزشی روسیه در اروپا
13رتبه بندی سیستم آموزشی روسیه در جهان
200000تعداد تقریبی دانشجویان بین المللی در روسیه
11:1نسبت دانش آموز به معلم در روسیه
205زمینه های تحصیل در روسیه

حقایقی درباره سیستم آموزشی در روسیه

Sl. خیرحقایقی درباره آموزش در روسیه
11 سپتامبر در روسیه به عنوان ” روز دانش ” جشن گرفته می شود .
2روسیه با سواد 99.7 درصد یکی از تحصیلکرده ترین کشورهای جهان است.
3در روسیه 99.7 درصد از مردان و 99.6 درصد از زنان تحصیل کرده اند.
4سیستم آموزشی روسیه توسط واحد اطلاعات اکونومیست (2014) به عنوان هشتمین بهترین در اروپا و سیزدهمین بهترین در جهان رتبه بندی شده است.
5در سال 2016، بلومبرگ، یک شرکت رسانه ای مستقر در ایالات متحده، آموزش عالی روسیه را به عنوان سومین آموزش عالی در جهان معرفی کرد. 
6بر اساس موسسه آمار یونسکو (ژوئیه 2014)، روسیه به عنوان ششمین کشور محبوب برای دانشجویان بین المللی با تعداد کل دانشجویان به 173627 نفر رسید.
7در روسیه، مقامات محلی اجازه ندارند بیش از 20٪ از هزینه تحصیل را از دانش آموزان دریافت کنند.
8نسبت دانش آموز به معلم در روسیه 11 به 1 است.
9روسیه در مجموع 42 برنده جایزه نوبل به جهان داده است.
10در سال 1990 تعداد دانشجویان بین المللی در روسیه از مرز 180000 نفر گذشت.
11در سال 1918، روسیه اولین کشوری بود که آموزش عالی را رایگان کرد. 
12766 دانشگاه در روسیه وجود دارد که در 82 منطقه پراکنده شده اند و آموزش عالی را در 205 رشته مختلف ارائه می دهند. 

شرایط بورس تحصیلی روسیه

روسیه در فهرست کشورهای بسیار کمی در جهان قرار دارد که به دانشجویان بین المللی فرصتی برای ادامه تحصیلات عالی با هزینه دولت ارائه می دهند.

هر ساله، دولت فدراسیون روسیه «مکان‌هایی با بودجه دولتی» را برای ارائه کمک‌های مالی به دانشجویان بین‌المللی و کمک به آنها برای پذیرش تحصیل در روسیه ارائه می‌کند. در سال 2019، 15000 دانشجوی بین المللی بورسیه دولتی برای تحصیل در روسیه دریافت کردند.

بورسیه دولتی شامل هزینه تحصیل برای کل مدت برنامه، کمک هزینه نگهداری و همچنین هزینه خوابگاه دانشگاه می باشد. در صورت برنده شدن بورسیه تحصیلی، تنها هزینه هایی که باید از آن مراقبت کنید هزینه های سفر، هزینه های زندگی و هزینه بیمه درمانی است.

زندگی دانشجویی در روسیه

روسیه کشور بزرگی است و هر منطقه ای از این کشور چیز خاصی برای ارائه به دانشجویان خود دارد. در حین تحصیل در روسیه، فراتر از تحصیل، چیزهای بیشتری برای کشف و لذت خواهید داشت. در طول سال، دانشگاه‌های روسیه چندین رویداد و فعالیت‌های فوق برنامه، در محوطه دانشگاه و همچنین خارج از دانشگاه برگزار می‌کنند. می‌توانید به باشگاه ورزشی انتخابی خود بپیوندید، در بازی بعدی دانشگاه شرکت کنید، یا به اعضای دیگر کمک کنید تا رویدادها را سازماندهی و میزبانی کنند. همه این فعالیت‌ها به همراه فرصت‌هایی برای ایجاد ارتباطات جدید و تکامل خود در جامعه بین‌المللی، بسیار سرگرم کننده هستند.

موسیقی عالی، نمایش‌های تئاتر، غذاهای خوشمزه، مکان‌های شگفت‌انگیز، موزه‌ها، مراکز فرهنگی و معماری در هر بخش از روسیه وجود دارد. به هر شهر یا شهری که برای تحصیل می روید، مطمئن شوید که مدتی از تحصیل خود را مرخصی بگیرید و مکان ها و فرهنگ های جدید را کشف کنید.

اکثر اوت لت ها، کافه ها و رستوران ها به دانشجویان تخفیف می دهند. امتیاز دانشجویی خود را در آغوش بگیرید، گهگاه به خرید و ناهارخوری بروید و چیز جدیدی را با قیمت ویژه برای خود تجربه کنید.

سخن پایانی

روسیه و هر بخش از آن تجربیات خاصی برای ارائه دارند. به عنوان یک دانشجو در روسیه، شما نه تنها به کیفیت بالای تحصیل در روسیه، بلکه به بهترین زندگی که روسیه ارائه می دهد دسترسی دارید. بنابراین، اگر فرصتی برای تحصیل در روسیه پیدا کردید، بهترین درس را بخوانید، از زندگی دانشجویی خود نهایت لذت را ببرید و نه تنها به عنوان یک حرفه ای در سطح جهانی، بلکه به عنوان یک فرد در سطح جهانی نیز قدم بردارید!

درخواست مشاوه رایگان تحصیل در روسیه

رشته مورد علاقه خود برای تحصیل در روسیه را بنویسید.
دسته بندی ما

پروژه های ما

مزایای در نظر گرفته شده برای دانشجویان در روسیه
پیامدهای مهاجرت تحصیلی و مهاجرت برای روسیه
چالش‌های زندگی در روسیه برای دانشجویان
مطالعات دانشگاهی در مورد مهاجرت به کشور روسیه
سیاست‌های دولت روسیه در جذب دانشجویان خارجی
هر آنچه که باید درباره دوره ی پادفک دانشگاه نووسیبیرسک بدانید
ارتباط با ما

  • 09330354464
  • ساری، خیابان قارن، قارن 14 ، ساختمان شفا، طبقه 3 واحد 404
WeCreativez WhatsApp Support
ما برای مشاوره به شما در زمینه اعزام به مهاجرت آماده هستیم.
سلام، چطور میتونم به شما کمک کنم؟