• 9330354464(98+)
  • ساری، خیابان قارن، ساختمان شفا، ط 3 واحد 404
هوشمند فکر کنید و هوشمند زندگی کنید

مزایای در نظر گرفته شده برای دانشجویان در روسیه
مزایای در نظر گرفته شده برای دانشجویان در روسیه

روسیه کشوری با سابقه طولانی و غنی در آموزش عالی است و دانشگاه های آن از جمله برترین دانشگاه های جهان به شمار می روند. علاوه بر این، دانشجویان در روسیه هزینه تحصیل به طور قابل توجهی کمتر از بسیاری از کشورهای دیگر است، که آن را به گزینه ای جذاب برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند.

8 مزایای تحصیل دانشجویان در روسیه

1- خوابگاه

اکثر دانشگاه های روسیه خوابگاه هایی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. خوابگاه ها معمولاً ارزان هستند و در محوطه دانشگاه یا نزدیک به آن واقع شده اند. امکانات خوابگاه ها بسته به خوابگاه متفاوت است، اما معمولاً شامل اتاق مشترک یا خصوصی، حمام، آشپزخانه و دسترسی به اینترنت است.

2- غذا

بسیاری از دانشگاه ها رستوران ها و کافه تریاهایی را در محوطه دانشگاه اداره می کنند که غذا را با قیمت مناسب به دانشجویان ارائه می دهند. علاوه بر این، دانشجویان می توانند در رستوران ها و کافه های خارج از محوطه دانشگاه غذا بخورند.

3- حمل و نقل شهری

 دانشجویان تمام وقت دانشگاه های معتبر دولتی روسیه حق تعرفه های کاهش یافته برای حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس، ترالی بوس و تراموا) را دارند. این تخفیف بسیار قابل توجه است: اگر گذرنامه نامحدود ماهانه معمولی مترو در مسکو 2570 روبل (37 دلار آمریکا) هزینه داشته باشد، گذرنامه دانشجویی فقط 405 روبل (6 دلار آمریکا) هزینه دارد.
 این تخفیف در تمام طول سال معتبر است.
برای به دست آوردن آن، باید برای کارت شناسایی دانشجویی یا کارت اجتماعی دانشجویی (بسته به منطقه) در دفاتر فروش بلیط یا مراکز حمایت اجتماعی (بسته به منطقه) اقدام کنید. معمولا باید پاسپورت و کارت دانشجویی خود را ارائه دهید. برای جزئیات بیشتر با دانشگاه خود تماس بگیرید. در حالی که در حال تنظیم بلیط مسافرتی با تخفیف هستید، همچنان می توانید با استفاده از نرخ های ترجیحی پس انداز کنید.

4- حمل و نقل حومه

دانشجویان تمام وقت دانشگاه های روسیه حق 50 درصد تخفیف برای سفر با قطارهای حومه ای (در یک منطقه) دارند. این تخفیف از 1 سپتامبر تا 15 ژوئن هر سال معتبر است. با ارائه کارت دانشجویی به باجه بلیط می توانید در هنگام خرید بلیط تک سفر از تخفیف برخوردار شوید.
برای سفرهای مکرر می توانید کارت سفر یا کارت حمل و نقل بگیرید. هنگام بررسی بلیط در حمل و نقل عمومی و برون شهری، علاوه بر کارت سفر (یا بلیط یک سفر)، باید یک شناسه دانشجویی معتبر ارائه دهید که حق شما را برای تخفیف تأیید می کند.

 5- مکان های دیدنی فرهنگی

 در روسیه، هنگام بازدید از موزه ها، به دانش آموزان تخفیف های زیادی ارائه می شود. از کاهش قیمت بلیط (به عنوان مثال، در گالری ترتیاکوف و موزه پوشکین) تا گذرنامه رایگان (مانند هرمیتاژ و موزه کولومنسکویه). اطلاعات بیشتر در مورد تخفیف ها و تبلیغات از جمله روزهای ورود رایگان را می توانید در وب سایت رسمی موزه ها بیابید.
فراموش نکنید که برای دریافت تخفیف باید کارت دانشجویی معتبر ارائه دهید. هر ساله در ماه مه، بسیاری از جاذبه های فرهنگی روسیه نیز به عنوان بخشی از شب موزه ها به صورت رایگان برای عموم باز است. بازدیدکنندگان می توانند در نمایشگاه های ویژه، سمینارها، سخنرانی ها، کارگاه ها، کنسرت ها و موارد دیگر شرکت کنند.

6- مراقبت های بهداشتی

دانشجویان بین المللی در روسیه واجد شرایط دریافت مراقبت های بهداشتی رایگان تحت نظام بیمه درمانی اجباری دولتی هستند. با این حال، دانشجویان ممکن است بخواهند بیمه درمانی اضافی خصوصی را نیز برای پوشش هزینه های اضافی مانند داروهای تجویزی و مراقبت های دندانپزشکی خریداری کنند.

7- خرید و خدمات

تخفیف هایی برای دانشجویان اغلب توسط شرکت های مختلف (داخلی و بین المللی) و ارائه دهندگان خدمات ارائه می شود. اطلاعات بیشتری در مورد فروش و رویدادها در فروشگاه و آنلاین دریافت کنید. بسیاری از فروشگاه ها بروشورهایی را در دانشگاه ها، کتابخانه ها و کافه ها توزیع می کنند. تبلیغات ویژه اغلب در آستانه تعطیلات دانش آموزی و در آغاز سال تحصیلی اجرا می شود.
کارت ISIC در روسیه کارت بین المللی ISIC بیشتر مناسب کسانی است که در طول تحصیل خود در روسیه قصد سفر مکرر به خارج از کشور را دارند. این کارت در بیش از 130 کشور در سراسر جهان تخفیف هایی ارائه می دهد که کارت شناسایی دانشگاه روسیه برای آنها معتبر نیست. کارت ISIC به شما امکان دسترسی رایگان به موزه ها، تئاترها و مراکز فرهنگی کشورهای شرکت کننده و همچنین تخفیف در تعطیلات و سفرهای هوایی، اقامت در هتل و خوابگاه، دوره های آموزشی و برنامه های آموزشی، و خرید آفلاین و آنلاین را می دهد. در روسیه، دارندگان کارت ISIC واجد شرایط بیش از 3000 تخفیف هستند که برخی از آنها با ارائه کارت شناسایی معمولی دانشجویی روسی نیز اعطا می شود.

8- حمایت دانشجویی

اکثر دانشگاه ها دفاتری دارند که خدمات حمایتی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند، از جمله کمک به ویزا، مشاوره تحصیلی و مشاوره شغلی.

در اینجا چند نمونه خاص از امکانات ارائه شده به دانشجویان آورده شده است:

  • دانشگاه دولتی مسکو (MSU): MSU بزرگترین و معتبرترین دانشگاه روسیه است. این دانشگاه طیف گسترده ای از امکانات را به دانشجویان ارائه می دهد. از جمله دو کتابخانه، یک موزه هنر، یک مرکز ورزشی و یک بیمارستان.
  • دانشگاه دولتی سن پترزبورگ (SPBU): SPBU دومین دانشگاه بزرگ روسیه است. این دانشگاه طیف گسترده ای از امکانات را به دانشجویان ارائه می دهد، از جمله یک مرکز زبان، یک رصدخانه و یک باغ گیاه شناسی.
  • موسسه فناوری ملی مسکو (NTUU MAMI): NTUU MAMI یک دانشگاه تحقیقاتی پیشرو در زمینه مهندسی است. این دانشگاه طیف گسترده ای از امکانات را به دانشجویان ارائه می دهد، از جمله آزمایشگاه های مدرن، یک مرکز هوافضا و یک استخر شنا.
  • دانشگاه دوستی ملل روسیه (RUDN University): RUDN University یک دانشگاه بین المللی است که دانشجویانی از سراسر جهان را جذب می کند. این دانشگاه طیف گسترده ای از امکانات را به دانشجویان ارائه می دهد، از جمله یک مرکز بین فرهنگی، یک مرکز ورزشی و یک کلینیک پزشکی.

سخن پایانی

دانشجویان باید به خاطر داشته باشند که در حالی که اکثر دانشگاه های روسیه امکانات خوبی را به دانشجویان ارائه می دهند، اما همیشه برخی از استثناها وجود دارد. امکانات رفاهی موجود برای دانشجویان در روسیه بسته به دانشگاه و شهر محل تحصیل آنها متفاوت است. مهم است که قبل از انتخاب دانشگاه، تحقیقات خود را انجام دهید و مطمئن شوید که دانشگاه امکاناتی را که برای شما مهم است ارائه می دهد.

درخواست مشاوه رایگان تحصیل در روسیه

رشته مورد علاقه خود برای تحصیل در روسیه را بنویسید.
دسته بندی ما

پروژه های ما

مزایای در نظر گرفته شده برای دانشجویان در روسیه
پیامدهای مهاجرت تحصیلی و مهاجرت برای روسیه
چالش‌های زندگی در روسیه برای دانشجویان
مطالعات دانشگاهی در مورد مهاجرت به کشور روسیه
سیاست‌های دولت روسیه در جذب دانشجویان خارجی
هر آنچه که باید درباره دوره ی پادفک دانشگاه نووسیبیرسک بدانید
ارتباط با ما

  • 09330354464
  • ساری، خیابان قارن، قارن 14 ، ساختمان شفا، طبقه 3 واحد 404
WeCreativez WhatsApp Support
ما برای مشاوره به شما در زمینه اعزام به مهاجرت آماده هستیم.
سلام، چطور میتونم به شما کمک کنم؟