• 9330354464(98+)
  • ساری، خیابان قارن، ساختمان شفا، ط 3 واحد 404
هوشمند فکر کنید و هوشمند زندگی کنید

چرا برای تحصیل، روسیه را انتخاب کنیم؟
چرا برای تحصیل، روسیه را انتخاب کنیم؟

در دانشگاه های روسیه می توانید دانش عمیق و اساسی در همه زمینه ها دریافت کنید. روسیه بیشتر به دلیل مدارس علمی قوی خود در زمینه علوم فیزیکی، ریاضی و طبیعی شناخته شده است. 
روسیه یک رهبر شناخته شده جهانی در آموزش متخصصان علوم دقیق، مهندسان، برنامه نویسان و پزشکان است. این را جایگاه دانشگاه های روسیه در رتبه بندی های بین المللی تایید می کند. فرصت تحصیل در خارج از کشور نه تنها یک تحصیل با کیفیت است، بلکه یک تجربه زندگی عالی است.

مزایا و معایب تحصیل در روسیه

مزایای تحصیل در روسیه :

1- محدوه وسیع رشته های تحصیلی:

روسیه دارای رنج وسیعی از رشته‌های تحصیلی است که از رشته‌های علوم پایه تا رشته‌های مهندسی، علوم پزشکی، هنر، علوم انسانی و غیره می‌باشد. به شما امکان را می‌ دهد تا رشته مورد علاقه خود را در یکی از دانشگاه‌ های روسیه در نظر بگیرید.

2- سطح بالای تحصیلات:

دانشگاه‌ های روسیه در سطح جهانی شناخته شده و معمولاً دارای استاندارد های بالایی در آموزش و پژوهش هستند. اساتید با تخصص و تجربه بالا در دانشگاه‌ها به تدریس و راهنمایی دانشجویان می‌ پردازند.

3- هزینه تحصیل مقرون به صرفه:

در مقایسه با برخی کشور های دیگر، هزینه‌ های تحصیل در روسیه معمولاً مقرون به صرفه است. شهرت دانشگاه‌ ها و همچنین هزینه زندگی نسبتاً کمتر در برخی از شهر های روسیه، راه‌ اندازی یک تحصیل با بودجه محدود را ممکن می‌ سازد.

4- کیفیت و کمیت آموزش

مزیت بارز تحصیل در روسیه نسبت بهینه قیمت و کیفیت آموزش است.
در مورد خود برنامه های آموزشی، برای برخی از دانش آموزانی که قبلاً رشته خاصی را مطالعه کرده اند، تحصیل در خارج از کشور ممکن است مسیرهای جدیدی را در رشته انتخابی ارائه دهد که برای تحصیل در کشورشان در دسترس نیست. 
داشتن گزینه ها همیشه خوب است. 
این ممکن است ایده های جدیدی را باز کند، دیدگاه هایی که قبلاً در نظر گرفته نشده اند. در این راستا، امکانات آموزش و انتخاب برنامه در روسیه تقریباً بی پایان است.

5- یادگیری زبان روسی

مزیت بدون شک تحصیل در روسیه فرصت یادگیری زبان روسی است که به شما کمک می کند بیشتر در فرهنگ جدید غوطه ور شوید!

6- محیط زندگی دانشجویی:

دانشگاه‌ ها در روسیه معمولاً امکانات و خدمات مناسبی را برای دانشجویان فراهم می‌ کنند. خوابگاه‌ های دانشجویی، سالن‌ های ورزشی، کتابخانه‌ ها، آزمایشگاه‌ ها، مراکز فرهنگی و همچنین امکاناتی را به دانشجوان ارائه می‌ دهند.
همچنین، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در محیط چند فرهنگی و تعامل با دانشجویان دیگر از سراسر جهان تجربه‌ی بین‌المللی غنی را داشته باشند.

به لطف آموزش در روسیه، سفر در قلمرو وسیع آن، آشنایی با مناظر، یافتن مکان های زیبای جدید امکان پذیر می شود. زندگی موسیقی، تئاتر و هنری به طور گسترده در روسیه نشان داده شده است. سالن های کنسرت متعدد، تئاترها، موزه ها فرصتی برای پیوستن به هنر روسیه فراهم می کند.

7- تنوع فرهنگی و تجربه بین‌ المللی:

مزیت تحصیل در روسیه آشنایی با افراد جدید، فرصتی برای یافتن دوستان جدید، آشنایی با فرهنگ و سنت های آنهاست.

بین سخنرانی و تکالیف، فرصت های زیادی برای سفر، به عنوان مثال، خارج از مسکو، بازدید از سنت پترزبورگ و دیگر شهرهای شگفت انگیز با معماری باشکوه وجود دارد. سفر آخر هفته و گشت و گذار در خارج از کشور واقعاً اقامت شما را در خارج از کشور سرگرم کننده تر می کند!

حتی یک نکته منفی کوچک می تواند این واقعیت باشد که شما عاشق مکانی می شوید که در آن تحصیل کرده اید و پس از فارغ التحصیلی رفتن به خانه بسیار دشوار خواهد بود. روسیه به خانه دوم تبدیل خواهد شد – از این گذشته ، یک دانشجو یک توریست نیست ، بلکه یک “مقیم موقت” است.

در مورد سازگاری اجتماعی-فرهنگی، لازم به ذکر است که روسیه کشوری چند ملیتی است که نمایندگان کشورها و فرهنگ ها و مذاهب مختلف به راحتی می توانند با آن سازگار شوند. 
بنابراین، تعجب آور نیست که بسیاری از خارجی هایی که به روسیه می آیند احساس می کنند که در خانه خود هستند. دانشگاه‌های روسیه سال‌ها تجربه در زمینه آموزش و تطبیق با دانشجویان خارجی دارند. آنها برنامه های سرپرستی دانشجویان سال اول را دارند و مؤسسه جامعه دانشجویی به طور فعال توسعه یافته است.

8- امکانات پژوهشی:

: دانشگاه‌ های روسیه به دانشجویان فرصت‌های بسیاری برای شرکت در پروژه‌ های تحقیقاتی و فعالیت‌ های علمی می‌ دهند. این امکانات شامل آزمایشگاه‌ های پیشرفته، کتابخانه‌ های بزرگ، مراکز تحقیقاتی و تجهیزات پیشرفته است که می‌تواند به توسعه‌ ی مهارت‌ ها و دانش علمی شما کمک کند.

9- فرصت‌های شغلی و مهاجرت:

داشتن مدرک تحصیلی از یک دانشگاه معتبر در روسیه می‌ تواند فرصت‌های شغلی و مهاجرت به کشور های دیگر را برای شما فراهم کند. گرایش‌ های تحصیلی مختلف و امکانات شغلی پس از فارغ‌ التحصیلی می‌ توانند در بهبود شانس‌ های شغلی شما موثر باشند.

معایب تحصیل در روسیه :

1- آشنا نبودن با زبان:

اما در اینجا مشکل مانع زبانی نیز وجود دارد. هنگام تحصیل در روسیه، هر دانش آموز با نیاز به یادگیری زبان روسی به میزان لازم برای گوش دادن به سخنرانی ها مواجه می شو
زبان روسی به خصوص در مطالعه گرامر بسیار پیچیده است، اما در طول دوره تحصیل در دانشگاه روسیه، هر دانش آموز در حال حاضر درک نسبتا خوبی خواهد داشت. 
بیش از 200 میلیون نفر در کره زمین به زبان روسی صحبت می کنند و حدود 10 میلیون خارجی دائماً آن را مطالعه می کنند.

مشکل غلبه بر مانع زبان، البته، وجود دارد، اما به سادگی با یادگیری فشرده زبان حل می شود. دانشگاه های روسیه برنامه های مختلفی را برای یادگیری زبان روسی ارائه می دهند، از دوره های کوتاه مدت و آموزشگاه های زبان تابستانی گرفته تا آموزش از راه دور. 
علاوه بر این، در چارچوب بخش مقدماتی، دوره های یک ساله زبان روسی برای خارجی ها در دانشگاه ها وجود دارد. برای آن دسته از دانش آموزانی که فرصت یادگیری زبان روسی را نداشتند، امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.

2- دوری از خانه و تنو :

از معایب تحصیل در روسیه می توان به انزوا از خانه و سختی سازگاری اشاره کرد. 

اقامت در یک کشور جدید می تواند منجر به شوک فرهنگی شود، به ویژه برای آن دسته از دانشجویانی که به ندرت به خارج از کشور می روند. برای برخی از دانشجویان، گذراندن یک ترم کامل در یک کشور خارجی از نظر اخلاقی دشوار به نظر می رسد.

با این حال، اقامت در یک کشور جدید حاوی احساسات مثبت زیادی است. در عین حال، می توانید مستقل باشید، زیرا از والدین خود دور هستید و به طور مستقل برای زمان خود برنامه ریزی می کنید. پس از مدتی، می توانید مانند یک ساکن محلی احساس کنید!

3- هزینه‌های مالی :

یکی از معایب احتمالی تحصیل در روسیه ممکن است هزینه های اضافی برای رسیدن به مقصد شما، اقامت در کشور دیگر باشد. 

بلیط هواپیما، مسکن، غذا، هزینه های زندگی به علاوه شهریه – همه اینها می تواند بسیار گران باشد. 
با این حال، اگر واقعاً می خواهید در روسیه تحصیل کنید، نباید از این بترسید، زیرا برنامه های مختلف مالی مشترک، کمک های مالی و فرصتی برای ترکیب رسمی تحصیل و کار وجود دارد.

مهم نیست که تحصیل در خارج از کشور چقدر سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد، زمانی فرا می رسد که مجبور خواهید بود به خانه بازگردید. جدا شدن از دوستان جدید غم انگیز خواهد بود، زمانی که قبلاً به فرهنگ و محوطه دانشگاه – خانه دوم خود – علاقه مند شده اید.

4- تطبیق فرهنگی:

تحصیل در یک کشور خارجی ممکن است نیازمند تطبیق با فرهنگ جدید و سیستم آموزشی متفاوت باشد. این شامل عواملی مانند روش‌ های تدریس، انتظارات اساتید، سبک زندگی دانشجویی و ارتباطات فرهنگی است.
ممکن است این تطبیقات ابتدا چالش‌ برانگیز باشند، اما در نهایت می‌ توانند به تجربه‌ی غنی‌ تری برای شما تبدیل شوند.

5- آب و هوا :

آب و هوای روسیه در برخی از مناطق سرد و خشک است. این ممکن است برای برخی دانشجویان ازکشور های با آب و هوای گرم و مرطوب تفاوت قابل توجهی باشد و برایشان چالش‌هایی ایجاد کند.
همچنین، طول زمان سال تحصیلی در روسیه نیز کوتاه است و تعطیلات تابستانی معمولاً کمتر از کشور های دیگر است.

6- مسائل مهاجرتی و مدارک :

برخی از دانشجویان ممکن است با مسائل مربوط به مهاجرت و دریافت مدارک مربوطه در روسیه مواجه شوند. فرایند های مربوط به ویزا و اقامت، ترجمه مدارک و تطبیق آنها با سیستم روسیه ممکن است زمان‌بر و پیچیده باشد.

سخن آخر

همانند هر کشور دیگر، تحصیل در روسیه نیز ممکن است با چالش‌ ها و مشکلات خود همراه باشود. مهم است که قبل از تصمیم‌ گیری، مزایا و معایب را به دقت بررسی کنید و با شرایط و اهداف شخصی خود هماهنگ کنید.
همچنین، بهتر است با دانشجویان فعلی در دانشگاه‌ های روسیه صحبت کرده و از تجربیات و نظرات آنان استفاده کنید تا تصمیم درستی در مورد تحصیل در روسیه بگیرید.

درخواست مشاوه رایگان تحصیل در روسیه

رشته مورد علاقه خود برای تحصیل در روسیه را بنویسید.
دسته بندی ما

پروژه های ما

مزایای در نظر گرفته شده برای دانشجویان در روسیه
پیامدهای مهاجرت تحصیلی و مهاجرت برای روسیه
چالش‌های زندگی در روسیه برای دانشجویان
مطالعات دانشگاهی در مورد مهاجرت به کشور روسیه
سیاست‌های دولت روسیه در جذب دانشجویان خارجی
هر آنچه که باید درباره دوره ی پادفک دانشگاه نووسیبیرسک بدانید
ارتباط با ما

  • 09330354464
  • ساری، خیابان قارن، قارن 14 ، ساختمان شفا، طبقه 3 واحد 404
WeCreativez WhatsApp Support
ما برای مشاوره به شما در زمینه اعزام به مهاجرت آماده هستیم.
سلام، چطور میتونم به شما کمک کنم؟