• 9330354464(98+)
  • ساری، خیابان قارن، ساختمان شفا، ط 3 واحد 404
هوشمند فکر کنید و هوشمند زندگی کنید

10 دلیل برتر برای تحصیل دانشجویان در روسیه
10 دلیل برتر برای تحصیل دانشجویان در روسیه

هزینه های زندگی و تحصیل کمتر. از بزرگترین دلایل تحصیل دانشجویان در روسیه، شهریه پایین است.

مانند همه زمینه های دیگر، سیستم آموزشی در روسیه به خوبی تثبیت شده بود. برای تولید رهبران جهانی در همه زمینه ها طراحی شده است. 
دانشگاه های روسیه جزو بهترین گزینه های تحصیلی در خارج از کشور محسوب می شوند. بهترین مدارک تحصیلی و آینده شغلی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. بنابراین، برای کسانی که هنوز نمی‌دانند آیا روسیه مکان خوبی برای دانشجویان بین‌المللی است در مقاله زیر با ذکر دلیل توضیح خواهیم داد.

10 دلیل برای تحصیل دانشجویان در روسیه

1- میزبان تعدادی از معتبر ترین دانشگاه هاست

تحصیل دانشجویان در روسیه در دانشگاه های درجه یک و فرصت های آموزشی شناخته شده بین المللی را برای آن ها به وجود می آورد. روسیه حدود 950 دانشگاه دارد که تعداد بیشتری از آنها در حال حاضر در رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان (رتبه بندی دانشگاه QS، ARWU، رتبه بندی و غیره) حضور دارند.

علاوه بر این، موسسه آمار یونسکو روسیه را در بین شش کشور پیشرو در زمینه تحرک دانشجویی معرفی کرده است. با مشارکت این کشور در فرآیند بولونیا و پذیرش سیستم استاندارد آمریکایی دپارتمان‌ های دانشگاهی توسط برخی دانشگاه‌ ها، روسیه همچنان به جذب بیشتر و بیشتر دانشجویان بین‌المللی ادامه می‌دهد.

این دانشگاه های روسیه جزو بهترین دانشگاه های دنیا هستند.

  • دانشگاه دولتی مسکو (مسکو)
  • دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ (سن پترزبورگ)
  • دانشگاه فدرال جنوبی (روستوف)
  • دانشگاه فدرال سیبری (کراسنویارسک)
  • دانشگاه فدرال خاور دور (ولادی وستوک)
  • دانشگاه فدرال اورال (یکاترینبورگ)

2- می توانید به زبان روسی مسلط باشید

برای داشتن مهارت در زبان روسی درخواست در اکثر دانشگاه های روسیه الزامی است. اما همچنین می تواند فرصتی برای شما باشد تا به زبانی مسلط شوید که می تواند درهای زیادی را در آینده باز کند. 
در واقع ، زبان روسی هشتمین زبان پر صحبت و رایج در جهان است که بیش از 300 میلیون نفر در سراسر جهان به آن صحبت می کنند. 

علاوه بر این ، زبان روسی از نظر منابع دانشگاهی و انتشارات در زمینه هایی مانند ریاضیات، زمین شناسی، زیست شناسی، شیمی و فیزیک از زبان انگلیسی پیروی می کند. علاوه بر این ، قبل از پا گذاشتن به کشور، نیازی به یادگیری زبان روسی ندارید. در واقع بهتر است و توصیه می شود یک بار در روسیه زبان روسی را یاد بگیرید. 

3- بسیاری از شهر های دانشجو پسند برای اسکان

مراکز اصلی آموزش در روسیه در شهرهای زیر قرار دارند: مسکو، سن پترزبورگ، نووسیبیرسک، روستوف، ساراتوف و کمروو، که به چند مورد اشاره می کنیم. در هر منطقه ای که تصمیم به تحصیل در روسیه داشته باشید، فعالیت ها و مکان های فرهنگی متعددی برای بازدید خواهید یافت. 

یکی دیگر از واقعیت های جالب در مورد شهر های روسیه این است که آنها بسیار بزرگ هستند: برخی از شهرهای استانی روسیه بزرگتر از بسیاری از شهرهای دانشجویی اروپایی هستند. 

علاوه بر این ، هیچ راهی وجود ندارد که در هیچ شهر این کشور خسته شوید. و همین کافی است تا آنها را به یکی از دلایل تحصیل در خارج از کشور در روسیه تبدیل کند.

4- بالاترین نرخ باسوادی در جهان

یکی از بهترین دلایل برای تحصیل دانشجویان در روسیه این است که این کشور دارای یکی از بهترین سیستم های آموزش انبوه در جهان است. این کشوری است که در آن آموزش “ساخت روسیه” مهر کیفیت است. و با نرخ بسیار بالای سواد 98 درصدی که از اکثر کشورهای اروپای غربی پیشی گرفته است، ثابت شده است. 

بنابراین پذیرش در دانشگاه های روسیه بسیار رقابتی است و دریافت مدرک دانشگاهی روسیه مورد احترام کارفرمایان در سراسر جهان است. 

5- سیستم آموزش عالی بسیار متنوع برای تحصیل دانشجویان

در روسیه ، چیزی برای همه در سیستم آموزش عالی وجود دارد. نه تنها برنامه های تحصیلی در دانشگاه ها و آکادمی ها متنوع است، بلکه نوآورانه نیز هست. با تقریباً 450 دانشگاه معتبر دولتی، دانشجویان بین المللی می توانند بین بیش از 17000 رشته تحصیلی انتخاب کنند. 

علاوه بر این، دانشگاه‌های روسیه برنامه‌ هایی را در هر سطح علمی ارائه می‌دهند، خواه لیسانس، کارشناسی ارشد، متخصص یا دکترا در هر رشته ممکن. 

6- تعداد بالای دانشجویان خارجی 

در واقع ، تحصیل برای دانشجویان بین المللی در روسیه بسیار محبوب است. بیش از 100000 دانشجوی خارجی که حدود 12 درصد از دانشجویان دانشگاه های روسیه است، تحصیلات عالی خود را در روسیه دنبال می کنند. این کشور در میان کشورهای برتر برای دانشجویان بین المللی قرار دارد. 

علاوه بر این، دانشگاه‌های روسیه به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کنند تا به آسانی شروع به کار در روسیه کنند. نمونه آن دوره های آمادگی برای یادگیری زبان روسی است که برخی از دانشگاه ها در ترم اول به صورت رایگان ارائه می دهند. همچنین فرصت های بورسیه برای تامین مالی تحصیل شما در دانشگاه های روسیه وجود دارد. 

7- وزارت آموزش و پرورش پژوهش و نوآوری را در اولویت قرار داده است

وزارت آموزش و علوم اصلی ترین مرجع نظارتی است که مسئولیت آموزش در روسیه را بر عهده دارد. این یکی حمایت بزرگی برای دانشجویان بین المللی است و این یکی از دلایل تحصیل دانشجویان در روسیه است. 

علاوه بر این، برنامه درسی دانشگاه در روسیه، نوآوری و تحقیق را در اولویت قرار می دهد، که شما در امکانات پیشرفته انجام خواهید داد. بسته به رشته تحصیلی خود، در کلاس ها و پردیس های با فناوری پیشرفته کار خواهید کرد. 
مراکز تحقیقاتی همچنین همکاری بین المللی، کارآموزی و توسعه شخصی را تشویق می کنند. بنابراین، اگر به دنبال یک تجربه تحصیلی درجه یک هستید، روسیه ممکن است جایی باشد که بتوانید آرزوی خود را برآورده کنید. 

8- فرصتی برای تحصیل به زبان انگلیسی

برای تحصیل دانشجویان بین المللی که هیچ زبان روسی نمی دانند یا زبان روسی آنها هنوز به اندازه کافی خوب نیست، امکان آموزش به زبان انگلیسی وجود دارد. دانشگاه‌های روسیه دوره‌های بین‌المللی و برنامه‌های تحصیلی بیشتری را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. بسیاری از آنها برای دانش آموزان برای کسب سطح مدرک کارشناسی ارشد در دسترس هستند. 

9- فرهنگ روسیه و تنوع آن

تحصیل در روسیه به این معنی است که شما در کشوری متنوع در تقاطع اروپا و آسیا تحصیل خواهید کرد. این مکانی است که در آن با افراد منحصر به فرد و جالب با فرهنگ و زبان متفاوت ملاقات خواهید کرد تا تجربه خود را ارزشمندتر کنید. 

برای ثبت، جمعیت روسیه به طور باورنکردنی متنوع است. حدود 160 گروه قومی مختلف و بیش از 100 زبان مختلف دارد. 

10- هزینه های زندگی و تحصیل کمتر 

یکی دیگر از بزرگترین دلایل تحصیل دانشجویان بین المللی را برای سفر تحصیلی به روسیه جذب می کند، هزینه پایین شهریه است. در واقع، هزینه های تحصیل در روسیه بسیار مناسب است. هزینه برخی از دوره ها از 1000 دلار تا 6000 دلار در سال است. در واقع، حداکثر شهریه سالانه در دانشگاه های سطح بالا در روسیه از 6100 دلار تجاوز نمی کند.  

در مورد هزینه زندگی، در حالی که 1000 دلار برای پرداخت اجاره کافی نخواهد بود و برای زندگی ماهانه در اکثر کشورهای اروپایی می توانید از 430 تا 580 دلار در ماه فقط در روسیه هزینه کنید. 

سخن آخر

دانشگاه‌های روسیه برای تحصیل دانشجویان خارجی امکاناتی مانند کمک هزینه زندگی و تحصیلی را فراهم می‌کنند. برای مثال، برخی از دانشگاه‌های روسیه برای دانشجویان خارجی امکاناتی مانند خوابگاه، تخفیف شهریه، کلاس های زبان روسی و فرصت های شغلی را فراهم می‌کنند.
همچنین، برخی از دانشگاه‌های روسیه برای دانشجویان خارجی بورس‌های تحصیلی را ارائه می‌دهند که می‌تواند به آن‌ها در پرداخت هزینه تحصیلی کمک کند. در کل، دانشگاه‌ های روسیه برای دانشجویان خارجی امکاناتی را فراهم می‌کنند تا آن‌ها را در تحصیل و زندگی در این کشور یاری کنند.

درخواست مشاوه رایگان تحصیل در روسیه

رشته مورد علاقه خود برای تحصیل در روسیه را بنویسید.
دسته بندی ما

پروژه های ما

مزایای در نظر گرفته شده برای دانشجویان در روسیه
پیامدهای مهاجرت تحصیلی و مهاجرت برای روسیه
چالش‌های زندگی در روسیه برای دانشجویان
مطالعات دانشگاهی در مورد مهاجرت به کشور روسیه
سیاست‌های دولت روسیه در جذب دانشجویان خارجی
هر آنچه که باید درباره دوره ی پادفک دانشگاه نووسیبیرسک بدانید
ارتباط با ما

  • 09330354464
  • ساری، خیابان قارن، قارن 14 ، ساختمان شفا، طبقه 3 واحد 404
WeCreativez WhatsApp Support
ما برای مشاوره به شما در زمینه اعزام به مهاجرت آماده هستیم.
سلام، چطور میتونم به شما کمک کنم؟